Surse de PROTEINE în perioada de post! Iată de unde le poți lua!

  • 0

Surse de PROTEINE în perioada de post! Iată de unde le poți lua!

proteine vegetaleÎn perioada postului sursele de grăsimi și PROTEINE scad în alimentația persoanei care are în meniul zilnic carne, lapte și ouă. Și cum proteinele sunt foarte importante în sintetizarea aminoacizilor și în dezvoltarea și funcționarea musculaturii, repararea țesuturilor, menținerea echilibrului acido-bazic etc, ar fi bine să știm de unde le putem aduce în alimentație și să devenim conștienți de cantitățile de proteine aflate zilnic în mâncarea noastră.

La nicio săptămână de când am ales să nu mai mănânc lapte și ouă m-am trezit cu o foame imensă de proteine. Contrar așteptărilor mele, am mâncat iaurt și ouă. Și pentru că sursele de proteine de la mine din casă erau puține și nici nu mă aprovizionasem corespunzător, am comis-o. Nu e așa grav zic eu, însă am de învățat ceva din asta. Fă-ți timp pentru cumpărături mai ales când iei o decizie alimentară importantă! Altfel e ca și cum ai spune de azi nu mai mănânc deloc carne, dar la mine în frigider e numai carne. :))))

Gata cu poveștile, hai să vedem ce surse de proteine avem la îndemână în perioada postului.

Legumele conservate

Alimente                                                                                                                                                                                                                   Proteine

Ardei 1.2
Bulion de tomate 3.6
Castraveti in otet 0.6
Fasole verde obisnuita 1.1
Gogosari in otet 0.7
Mazare verde boabe 6.5
Pasta de tomate 5.4
Tocana de legume 1
Varza acra 1.2
Vinete in ulei 1.8

Legume proaspete

Ardei gras rosu 1.3
Ardei gras verde 1.1
Cartofi 2
Cartofi noi 1.7
Castraveti 1.3
Ceapa uscata 1.5
Ceapa verde 1
Ciuperci 5
Conopida 2.8
Dovlecei 0.9
Fasole verde 2
Mazare verde boabe 8.4
Morcovi 1.5
Pastarnac 1.4
Patrunjel radacini 1.1
Praz 2.3
Ridichi 0.3
Ridichi de iarna 1.3
Rosii 1.1
Salata verde 1.9
Sfecla rosie 1.3
Spanac 3.5
Telina radacini 1.4
Urzici 7.9
Usturoi 7.2
Varza alba 1.8
Varza Bruxelles 4
Varza rosie 1.9

Oleaginoase 

Fasole boabe 23
Masline negre 12.5
Masline verzi 12.5
Nuci 21

Produse din cereale 

Biscuiti 8.2
Faina de grau 11
Faina de porumb 9.6
Gris 9.4
Orez 8.1
Paine de grau alba 7.5
Paine de grau intermediara 7.5
Paine de grau neagra 8.4
Paine graham 9.1
Paste fainoase obisnuite 10,9

Fructe proaspete

Cirese 1
Grapefruit 0.5
Lamai 0.9
Mandarine 0.8
Mere 0.3
Pere 1
Portocale 0.8
Prune 0.6
Struguri 2.1
*valorile sunt exprimate în grame per 100g/100 ml

Sursele de Proteine prezentate mai sus sunt cele care se găsesc cel mai ușor la piață sau la supermarket. În plus alte surse extraordinare de proteine sunt semințele de chia, quinoa, amaranth, avocado. Și aceste alimente se găsesc la plafar ori marile supermarketuri. Deși marii nutriționiști, cum ar fi profesorii Universității California din San Francisco, susțin că proteinele din chia, quinoa și amaranth nu sunt asimilate în totalitate în organism și că una dintre cele mai complete proteine vegetale rămâne proteina din soia.

Recomandare: produsele fainoase și paine din pâine albă nu sunt recomandate în alimentația de zi cu zi. Alege paste din făină integrală sau pâine făcute din graham sau cu tărâțe.

Sănătate și succes!

Florentina Gionea

Consilier în Nutriție și Wellness

Citește și

De unde ne luăm sursele de GRĂSIMI în perioada Postului?

 


Leave a Reply

Evenimente urmatoare

Nu exista evenimente programate deocamdata.