De unde ne luăm sursele de GRĂSIMI în perioada Postului?

  • 0

De unde ne luăm sursele de GRĂSIMI în perioada Postului?

uleiuriSunt deja în a patra zi de post. Ce înseamnă post, din punct de vedere alimentar, pentru mine? Adică nu mai consum lactate și ouă. Și așa le consumam destul de rar la fel ca și peștele. Bun, pentru ceilalți care au un stil alimentar general, postul îi surprinde fără energie și fără prea multă sațietate. Este și normal! Azi aducem în discuție sursele de GRĂSIMI necesare pentru a funcționa normal.

Prima tendință în perioada postului este sa te bazezi pe salate, ceea ce este foarte bine dacă știi ce ingrediente să pui în ele pentru a hrăni corpul. Pe lângă binecunoscutele legume este foarte important să folosim următoarele alimente:

  • Uleiurile presate la rece. Poți alege ulei de măsline, in, cânepă, de sâmburi de struguri, uleiul de cocos și untul de cacao. Dacă te decizi pentru ulei de floarea soarelui ai grijă să fie presat la rece. Din uleiuri de consuma 2-3 linguri pe zi.
  • Oleaginoasele. Alune, nuci, caju, migdale, fistic sunt câteva din opțiunile tale pentru sursele de grăsimi nesaturate (sănătoase). Le poți consuma ca atare la gustări sau le poți adăuga în maâncare. Ai grijă ca ele să fie crude.
  • Semințele de floarea soarelui, dovleac, susan, in și cânepă pot fi folosite în amestecuri de salate, dulciuri făcute în casă, dar și consumate pe durata zilei. Pentru aportul de nutrienți este important ca ele să nu fie prăjite.
  • Fructele: mango și avocado. Poate că multora nu vă place gustul fructului de avocado, însă în combinație cu alte legume sau fructe acesta potențează gustul preparatului în care este adăugat.
  • Dintre legume, păstăile de fasole conțin acizi grași Omega 3.

Că tot este post, companiile care produc și comercializează margarină sunt în plină campanie. Ele mizează pe consumul redus de unt și spală creierul consumatorului cu prorietăți nebănuite ale margarinei: bogată în vitamine, bogată în una în alta. Sunt sigură că aveți capacitatea de a alege singuri ce grăsimi să consumați în perioada postului.

Acestea sunt câteva dintre sursele de grăsimi propuse de mine pentru perioada postului. Aștept câteva propuneri și de la voi!

Sănătate și succes!

Florentina Gionea

Consilier în Nutriție și Wellness

PS: Nu uita să dai SHARE pe  Facebook și Twitter !


Leave a Reply

Evenimente urmatoare

Nu exista evenimente programate deocamdata.