Astăzi în Junk Food Vegetarian: Ce-ți mai place shaorma!

  • 0

Astăzi în Junk Food Vegetarian: Ce-ți mai place shaorma!

Pe timp de criză s-au înmulțit shaormeriile, de zici că s-a mutat Turcia la noi pe teritoriu. Probabil le-a plăcut foarte mult în trecut. Astăzi tratăm un subiect delicat: shaorma :)))). Și să știi că nu e așa de rea, e cam bună la gust însă la numărul de calorii avem de discutat.

N-am mai mâncat o shaorma de mult și nici aia nu a fost cu de toate! :)))).  Până la urmă shaorma nu ar fi așa de rea, dacă am renunța la expresia ”Să fie cu de toate” și am ști să alegem ce e mai sănătos din ea, însă pentru asta avem nevoie de următoarele informații:

O shaorma medie are 1080 de calorii și conține:
Lipie – 67 grame
Piept de pui file, fara piele – 150 grame
Cartofi prăjiți – 90 grame
Varză – 60 grame
Roșii – 40 grame
Castraveți murați – 60 grame
Ceapă nouă – 10 grame
Mujdei usturoi – 40 grame
Maioneza – 80 grame
Ketchup – 70 grame

Practic, jumătate din aportul zilnic de 2000 de calorii de care are nevoie un adult este consumat la o singură masă. Totuși, ce poți face pentru a reduce numărul de calorii? În primul rând renunță la sosuri. Maioneza și ketchup-ul nu sunt tocmai sănătoase. Din cele trei sosuri de mai sus alege numai unul.

O altă variantă este să renunți la combinația dintre carbohidrați și proteina animală. Așa că alege între pui (și cum ai devenit vegetarian ai scăpat din start de 296 de calorii) și cartofi prăjiți. Sau dacă ai o voință de fier și pofta nu te pune la pământ, alege doar lipia cu legumele și cel mult un sos (de aici se exclud cartofii prăjiți). Ca să poți face un calcul uite și numărul de calorii

1 lipie – 80 calorii
Carne prajită shaorma 150 grame – 296 calorii
Ketchup 70 grame – 67 calorii
Sos maioneză cu usturoi 80 grame – 312 calorii
Varză 60 grame – 20 calorii
Ceapă 40 grame – 15 calorii
Castraveţi muraţi 60 grame – 20 calorii
Cartofi prăjiţi 90 grame – 270 calorii

Tu alegi ce vrei să consumi într-o shaorma. Sănătatea ta depinde numai de tine! Nu te aștepta să se închidă shormeriile ca să adopți un stil de viață sănătos!

Dă share articolului pe Facebook și Twitter!

Sănătate și succes!

Florentina Gionea

Consilier în Nutriție și Wellness


No Comments

Crok

21 iunie 2013 at 2:40 pm

pai chiar daca renuntam la cartofi, ramane lipia, care tot carbohidrat e, asa ca…

    Florentina Gionea

    22 iunie 2013 at 6:12 pm

    Eu nu stiu cine v-a bagat in cap sa nu consumati carbohidrati! Tare mi-ar placea sa nu mai luam mura in gura tot ce ni se zice!

Leave a Reply

Evenimente urmatoare

Nu exista evenimente programate deocamdata.