10 modalități de a elimina depresia. Food, Sport, LOVE&More

  • 1

10 modalități de a elimina depresia. Food, Sport, LOVE&More

depresiaDepresia este una dintre cele mai răspândite afecțiuni ale secolului nostru. Cauzele sunt multiple și depind de fiecare individ în parte. Medicii, cercetătorii și specialiștii în domeniu dau mai multe variante de cauze care generează depresia: stresul cotidian, mediul ostil, menopauza la femei, sau depresia generată ca un rezultat în urma unei boli.

Ce cred eu că este depresia!?! Din punctul meu de vedere depresia este lipsa de energie internă, care se poate traduce prin lipsa iubirii și afecțiunii de sine, ceea ce duce la pierderea armoniei interioare și la manifestarea de sentimente negative. Aceste manifestări au efecte directe asupra corpului uman, care reacționează imediat ca și avertisment. La un nivel mai profund de observare, depresia poate fi localizată efectiv în corp.

De exemplu, dacă există o mare lipsă de iubire de sine și de iubire a altora va apărea o durere fizică la nivel de piept sau plex solar, dacă există lipsă de comunicare și persoana nu se poate exprima liber sau nu este ascultată, durerea fizică se manifestă la nivelul gâtului. Evident, că aceste manifestări de atenționare creează afecțiuni (mici la început) pe inimă, ficat sau glanda tiroidă (având în vedere exemplele de mai sus).

Câteva dintre manifestările depresiei sunt: lipsa de energie fizică și mentală, lipsa poftei de viață, stări de tristețe și apatie, persoana se izolează de prieteni și viața socială este din ce în ce mai redusă, sensibilitate puternică la factori care contravin obiceiurilor sau credințelor sale, etc.

Hai să vedem care sunt cele 10 modalități prin care putem elimina depresia și prin care ne recăpătăm echilibrul și pofta de viață:

1. Alimentația adecvată. Când organismul nu primește toți nutrienții de care are nevoie pentru a funcționa, consumul de energie este mult mai mare. Triptofanul este unul dintre cei 10 aminoacizi esențiali care este responsabil cu stările de apatie sau depresie. Se găsește în banane, lapte, ovăz, brânză, soia, nuci, unt de arahide și semințe de susan. Iarăși alimentele bogate în potasiu sunt bune pentru ameliorarea stărilor depresive. Se recomandă spre consum: pepene galben, caise, mure, kiwi, prune uscate, sfeclă roșie, spanac, morcovi, varză, conopida, ouă și lapte.

2. Activitate fizică. Sportul sau orice activitate fizică este recomandată pentru restabilirea echilibrului fizic, mental, emoțional. Cel putin 45 de minute de sport intens de 3 ori pe săptămână te menține în formă. Activitățile plăcute precum dansul, mersul pe bicicletă sau pur și simplu mersul pe jos în ritm alert ” te pun pe picioare imediat”.

3. Observarea personală. Orice afecțiune are o cauză, iar rezolvarea ei este cheia de la ușa fericirii. Observă momentul în care s-a produs schimbarea, observă ce te-a determinat să acționezi așa, vezi care sunt primele zile în care ai început procesul de delăsare. Apoi acceptă situația și mergi mai departe. Suntem luptători în această viață!

4. Care îți sunt nemulțumirile? Ia o foaie și un pix ( nu pe laptop) și notează toate nemulțumirile din ultima vreme. Scrie în dreptul fiecăreia soluția și motivează-te să o rezolvi!

5. Reconectează-te cu natura! Mergi la munte, la mare câteva zile cel puțin. Stai întins/ă pe pământ. Observă frumusețea naturii și cum se desfășoară ea, în pace și armonie! Inspiră aer curat! Inspiră profund și bucură-te. Lasă soarele să îți sărute fața!

6. Meditează! Nu mai e niciun secret, meditația este una dintre cele mai bune metode de încărcare energetică. Fă cel puțin 30 de minute de meditație pe zi. Te vei simți mai bine, mai viu, mai echilibrat și cu poftă de viață.

7. Cântă! Acțiunea de a cânta te ajută să te deconectezi de la filmul depresiei și să fii tu în momentul prezent. Pune muzica preferată și CÂNTĂ! Nu contează că nu ai voce bună, că îi înnebunești pe vecini, simte-te bine!

8. Socializează! Da, e greu să te mobilizezi, e greu să te aranjezi să pleci din casă, oh până acolo! Acceptă invitațiile ce vin spre tine chiar dacă nu ai chef, schimbul de energii cu alte persoane îți va da un suflu nou.

9. Fii recunoscător/oare! Ia un pix și o foaie, pot să fie tot aceleași de la punctul 4 :) și scrie toate lucrurile și situațiile pentru care ești recunoscător/oare. La început pot fi puține și banale, dar pe parcurs vei fi uimit/ă de rezultate. De exemplu, sunt recunoscător că respir, că am patul ăsta cu saltea bună, că supa de azi a fost delicioasă. De aici continui tu!

10. Fă dragoste! Sau măcar petrece timp în compania unei persoane de sex opus. Vorbește, împărtășește, oferă și nu aștepta nimic în schimb.

După ce ai parcurs acești 10 pași propuși de mine, vei vedea că situația se îmbunătățește major. Nu vei avea nevoie să ajungi la psiholog sau psihiatru, însă dacă nu observi nicio îmbunătățire atunci ar fi cazul să ceri ajutor specializat.

Hai ești UN LUPTĂTOR/LUPTĂTOARE!

Sănătate și succes!

Florentina Gionea

Consilier în Nutriție și Wellness

 


1 Comment

Psihoamuzament

28 martie 2014 at 6:45 pm

Excelent articol. Se pare ca dieta influenteaza in bine daca stim sa o folosim starea de depresie. De asemenea sunt studii care atesta asta. Si sa nu uitam umorul. http://psihoamuzament.blogspot.ro

Leave a Reply

Evenimente urmatoare

Nu exista evenimente programate deocamdata.